"Kes teab?"
Eesmärk: aktiveerida õpilaste eelnevaid teadmisi.
Juhend: tuleta meelde ja kirjuta, nii palju.... (mõiste nt imetaja, seened vmt) kui tead.
"Joonista"
Eesmärk: aktiveerida õpilaste eelnevaid teadmisi.
Juhend: õpilased joonistavad peast kaardi ja märgivad kokkulepitud aja jooksul sinna kohti. Sobib erinevatesse ainetesse.
"Kujuta ette, et ..."
Eesmärk: aktiveerida eelnevaid teadmisi.
Juhend: Õpetaja suunab küsimuste abil ettekujutama uue teemaga seotut. Näiteks, kujuta ette lähed metsa, oled kohale jõudnud, mida näed, milliseid puid näed jmt.
"Õige ja vale väide"
"1 minuti guugeldamine"
Juhend: Õpilastel on ülesanne võtmeteemal guugeldada 1 minuti jooksul.
Näiteks: teema - keemiliste elementide perioodilisuse süsteem. Otsi infot, kes oli ja millega sai tuntuim ks Dmitri Mendelejev.
Ülesande juhendamisel võib vastava teema kohta pildi seinale kuvada.
"Pildi järgi jutustamine"
Juhend: Tahvlile kuvada teemaga seotud pilt ning õpilased peavad jutustama pildi järgi.
"Võtmesõnadega jutustamine"
Juhend: anna ette sõnad nt 4-5 ning teema. Kirjuta jutuke või uudis vmt
"Pudrupott"
Juhend: Koosta jutuke, kus tunni teemaga seotud võtmesõna on asendatud sõnaga "pudrupott" . Õpilaste ülesandeks on ära arvata, mis on võtme sõna ehk tänane teema.
Näiteks: sissejuhatus 7.klassi geograafia tundi teemal: "Mäestikud" : "Pudrupotte
leidub
igal mandril. Mõned pudrupotid on madalad ja tasaste lagedega ning laugete
nõlvadega, orudki on seal laiad ja tasased. Sellised on pika aja jooksul
kulunud vanad pudrupotid, näiteks Uural, Apalatšid ning Skandinaavia. Noored
pudrupotid, nagu Himaalaja, Andid, või Alpid on tekkinud hiljem. Selliste
pudrupottide tipud on teravad ja sageli lume ning jääga kaetud, nõlvad järsud
ja orud kitsad ning sügavad. Neis pudrupottides võiva tegutseda vulkaanid ja
esineda maavärinad."
Vaata ideid veel: https://eltplanning.com/2015/06/22/35-ways-to-introduce-your-lesson-topic/
" Mis on pildilt puudu? Mis on pildil üle?"
Juhend: Näita tunnitööga seotud pildiseeriat. Piltide valik ja ettevalmistamine oleneb kumma küsimuse valid. Mis on puudu- pildiseeria ja teisel pildiseerias vaheta piltide kohad ning üks pilt võta ära. Teisel juhul vali pildid nii, et üks pilt ei sobi teistega. Näiteks kõrbeloomad ja jääkaru.
"Üks, kaks, kükk ja nimi"
Eesmärk: tähelepanu harjutus.
Juhend: Osalejad peavad jälgima oma järjekorda ja vastavalt sellele ütlema: üks, kaks, kolmas kükitab ning neljas peab ütlema oma nime.
Siin võib teha ka muudatuse ja neljas ütleb teemaga seotud mõiste nt loodusõpetuses metslooma või geograafias ütle üks linnanimi vmt.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar