Kilpkonnagrafika tähendab seda, et lihtsate käskluste abil saab ühtteist joonistada. Nimi tuleneb sellest, et algselt joonistaski käskluste abil aparaat, mis meenutas kilpkonna. Sellest ajast on juba palju aega mööda läinud, ning joonistamine toimub arvutis aga nimi on ikka jäänud selline.
Põhikäsklused on:
Forward
Back
Right
Left
mõnikord oleks vaja liikuda ekraanil teise kohta, et alustada uue kujundiga, siis kulub ära ka käsklus:
penup() Käsklust tuleb kombineerida pööramise ja edasi liikumisega. Pärast käskluse lõppu ära unusta öelda, et pliiats tuleb ka tagasi "paberile" panna ehk käsklus "pendown()"
Näidisülesanne: Kirjutame programmi, mis joonistab ruudu ja kolmnurga üksteise kõrvale. Alustamb joonistamist ekraani vasakul poolel (vaikimisi alustab keskelt joonistamist).
Programm sai selline:
from turtle import* Esimese blokiga liigutan alguse vasakule lehe poolele.
left(180)
penup()
forward(150)
pendown()
i=0
while i < 4:
forward (100) Teise blokiga joonistame ruudu, kasutame kordust.
left (90)
i = i + 1
left (90) Kolmanda blokiga liigutan "pliiatsit" kujundi alumisele küljele,
forward(100) et saaks kujundid kõrvuti joonistada.
left(90)
penup() Neljanda blokiga liigutan "pliiatsit" paremale.
forward(100)
pendown()
i=0 Viies blokk joonistab kolmnurga.
while i<3:
forward(100)
left(120)
i+=1
Defineerimisfunktsiooni kasutamine
Defineerimisfunktsioon tuleb kasuks siis kui me soovime mitut sarnase kujuga aga näiteks erinevate mõõtmetega asja joonistada.
Näidisülesanne: Progammeerida programm, mis joonistab kolm erineva küljepikkusega kolmnurka.
Programm sai selline:
from turtle import*
def kolmnurk (a): Selle blokiga määrame ära, mida tähendab kolmnurga joonistamine.
i=0
while i < 3:
forward(a)
left(120)
i+=1
kolmnurk(100) Siin ütleme, et joonista 100 piksli suurune kolmnurk.
kolmnurk(200)
kolmnurk(300)
exitonclick()
Näidisülesanne 2: Nüüd soovin kirjutada programmi, mis joonistaks mustri sellistest kolmnurkadest nagu eelmises ülesandes tegime- näiteks 2 tk kõrvuti või 3 või 4 või ......
Programm selleks sai selline:
from turtle import*
def kolmnurk (a): Siin blokis defineerime ära kolmnurga joonistamise, et saaks lihtsa vaevaga
i=0 muuta kolmnurga suurust.
while i < 3:
forward(a)
left(120)
i+=1
def muster (n, a): Selle osaga määrame ära, et mustri jaoks tuleb joonistada 3 kolmnurka ja siis
i=0 vasakule liikuda ilma joonistamata.
while i<n:
kolmnurk(a)
kolmnurk(a*2)
kolmnurk(a*3)
i+=1
left(180)
penup()
forward(350)
right(180)
pendown()
muster (2,100) Siin ütleme, et soovime joonistada 2 korda mustrit, kus a väärtuseks on 100.
exitonclick()
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar