teisipäev, 12. juuni 2018

Kuidas mõjutab lennuki voltimisstiil lennuki lendamiskiirust?


Praktiline ülesanne kiiruse teema kordamiseks ning uurimisoskuste arendamiseks. Peamised teemad on uurimisküsimusest lähtuva metoodika valimine, muutuvad ja muutumatud tingimused katses, uurimistöö valiidsus (korduskatsed jmt). 

1. Sissejuhatuseks esitasin küsimuse mitut erinevat lennukit nad voltida oskavad. Vastused on üllatavad, sest seitsmendas klassis on alati neid, kes pole kunagi!!! ühtegi lennukit voltinud :) 

2. Arutelu. Õpilastele on etteantud uurimisküsimus ning selle põhjal tuleb läbi viia arutelu (kas rühmas või terve klassiga koos sõltub õpetaja eelistusest ja klassist) Arutelu küsimused on: 

  • Milliseid mõõtmisi peab tegema?
  • Milliseid tingimusi muudame?
  • Milliseid tingimusi muuta ei tohi?



Arutelu tulemusena peaks jõudma järgmise tulemuseni: 

1. Muutumatud tingimused: füüsiline keskkond (tuult ei ole jmt), sama paber (suurus, mass, struktuur jmt), jõud sama (viskaja ei tohi muutuda)
2. Muudetav tingimus: lennukiehitus,
3. Teeme korduskatsed -  min 5
4. Mõõta tuleb: vahemaa ja  aeg. Millisest hetkest aeg läheb kinni (kas vastu maad puutumise hetkest või sellest hetkest kui lennuk seisma jääb?)
5. Arvutame kiiruse

3. Katsetamine ja tulemuste vormistamine. 
Töö tulemusena tuleb koostada plakat, millel on järgmised andmed:
ØTööga sobiv pealkiri;

ØUurimisküsimus;

ØTegevuskäik sealhulgas järgmised andmed:
üMilliseid mõõtmisi peab tegema?
üMilliseid tingimusi muudame?
üMilliseid tingimusi muuta ei tohi?
üMida ja kuidas arvutame?

ØKõikide katsete tulemused ning selle põhjal arvutatud kiirus. Vormistage tabeli kujul; NB! Lõpuks arvutage kõikide katsete kiiruste keskmine.
ØJäreldus –vaadake, mida saite teada ning vastake tulemuste abil uurimisküsimusele;
NB! Töö juurde kleebi ka volditud lennukid.



See töö toob palju rõõmu. Tehti seda paaristööna. Ning minu klassi seinu kaunistavad ägedad plakatid.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar