Seekord siis oli ülesanne, mille eesmärk oli täiustada õpilaste lugemis- ja kirjutamis- ja arutlemisoskusi.
1. Sissejuhatus - arutlemise ülesanne - kuidas on elu muutunud viimase saja aastaga? Inspiratsiooni mõttes kuvati tahvlile ka pilte, suunavate mõistetega.
2. Lugemisülesanne. Õpilastele paljundati materjalid, kus oli juttu erinevatest leiutistest, mis maailma muutsid. Kui aega on võib ülesandeks olla ise otsida erinevaid artikleid antud teemal.
3. Leiutistest tuli valida välja üks maailma muutnud leiutis, mille kohta kirjutati arutlev artikkel. Abiks oli hindamisjuhend, mille leiab siit:
Kuidas teha arutlemisosa?
Selleks on erinevaid võimalusi. Sel õppeaastal oli katsetamisel järgmine versioon (kopeerisin siia juhendi, mille sai asendusõpetaja minult enne tundi:
1. Sissejuhatus: Õpetaja
poolt paar näidet, mis on tänapäeval erinevat võrreldes tema lapsepõlvega.
2. Võrdlus vihikusse. Kuidas
erineb meie elu elust ca 100 a tagasi. (Seinale
võib panna fotokollaazi)
3. Võib
lasta mõnel lapsel lühidalt rääkida milliseid erinevusi leiti. Selle
osa võib ka vahele jätta.
4. Lugemisülesanne. Tekst
välja prinditud.
5. Arutluse kirjutamine. Välja
prinditud tööjuhend. Tööjuhend kleepida vihikusse ja töö kirjutada vihikusse.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar